8 Haziran 2015 Pazartesi

Metin2 Gerçek Büyü Hızı Nasıl Hesaplanır?

Kısa süre önce paylaştığımızGerçek Kritik Vuruş Nasıl Hesaplanır? yazısının ardından bugün sizlere hesaplanması doğrudan toplama işlemine dayanmayan bir başka efsunun gerçek değerinin belirlenmesi işini öğretmeye çalışacağız.
Önceki yazıyı okumayanlara okumalarını şiddetle öneririm.
Bugünki konumuz büyü hızı demiştik. Çoğu pvpde ve resmi serverda en yüksek büyü hızı +%20 olarak belirlenmiştir. Örnekte de bu şekilde sahip olunabilecek en yüksek büyü hızının ne olduğunu hesaplayacağım. Ama örnekten önce büyü hızının hesaplanma yöntemini sizlerle paylaşayım.
metin2 şaman, şaman
Byeni = Beski / (Befsun / 100)
Gelelim bu zekice oluşturulmuş hesap yöntemindeki değişkenlerin ne anlam içerdiklerine;
Byeni: X becerisinin yeni büyü hızıdır.
Beski: X becerisinin üzerinde yazan dolma süresidir.
Befsun: Üzerimizdeki toplam büyü hızı değeridir, 100′e bölündüğünden temel değer olarak 100 kabul edilir. Böylece üzerimizde hiç efsun yokken bölen değerin 1 olmasını sağlar, algoritma sorunsuz işler.

Bir örnek ile pekiştirelim;
1) İlk maddede ortalama bir oyunda üzerimizde bulunabilecek en yüksek büyü hızı değerini belirleyelim. Bu değer ile çeşitli becerin yeni kullanma hızını hesaplayacağız.
* Büyü hızı efsun olarak bu yazımızdan da görebileceğiniz üzere silah ve zırh olmak üzere 2 nesneye efsun olarak gelir;
   2 x 20 = +%40 büyü hızımız var.
* 46 seviye ve üzeri için olan kolyeler kendiliğinden +%24 büyü hızına sahiptir;
   40 + 24 = +%64
* Eğer büyü en yüksek büyü hızını hesaplıyorsak en yüksek büyü hızlı taşı kullanmalıyız. +5 Soğutma Taşı +%40 büyü hızı verir.
   64 + 40 = +%104
* Son olarak temel büyü hızımız olarak kabul edilen +%100′ü de eklemeyi unutmamak gerekir. Aksi durumda hesaplarımız hatalı çıkacak, büyü hızı becerilerin süresini uzatacaktır.
   104 + 100 = +%204 ki çoğu oyuncunun ulaşabileceği en yüksek büyü hızı bu civardadır. Soğutma iksiri ve şaman kutsaması gibi çeşitli yöntemlerle büyü hızı daha da yüksek değerlere çıkartılabilir.
2) Oyundaki en uzun dolma sürelerine sahip olarak saldırı becerileri olan Zehirli Bulut(25s), Zehirli Ok(25s), Ateşli Ok(25s), Güçlü Vuruş(25s) için +%204 büyü hızlı bir karakterin GERÇEK BÜYÜ HIZI hesabını yapalım.
Formülü tekrar görelim;
   Byeni = Beski / (Befsun / 100)
   Byeni = 25 / (204 / 100)
   Byeni = ~12.25s olarak hesaplanır. Yani çoğu oyunda ulaşabileceğimiz en yüksek büyü hızı ile 25 saniyede dolan becerimizde 12,75 saniye bir hızlanma söz konusu olabilir.
3) Şimdi ise kısa sürede dolan bir beceri için hesaplayalım. Hamle(12s), Üç Yönlü Kesme(12s), Ateş Vuruş(12s) vb. beceriler oyunda şamanların küçük saldırı becerileri ve büyülü silah suranın parmak darbesinden sonra en hızlı dolan becerilerdir.
Yine aynı işlemi tekrar edeceğiz.
   Byeni = Beski / (Befsun / 100)
   Byeni = 12 / (204 / 100)
   Byeni = ~5,9s bulunur.
İşlem 2,04′ye yani ~2′ye bölmek olduğundan bundan sonra 3. ve 4. örnek vermeye gerek görmüyorum. Yani büyü hızımız %200′e yakınsa, beceri üzerinde yazan dolma süresinin yarısı kadar bir sürede becerimiz dolar. Farklı büyü hızları ve farklı beceriler için kendi kendinize hesap yapabilmek için yeterli bir yazı yazdığımızı düşünüyorum.

Metin2 Gerçek Vuruş Değeri Nasıl Hesaplanır?

Gün geçmiyor ki ekibimiz metin2 hakkındaki “gerçekleri” bir bir ortaya dökmeye devam etmesin.Gerçek büyü hızı ve gerçek kritik vuruş şansı hesaplanmasını paylaştıktan sonra bugün gerçek vuruş değerinihesaplamak hakkındaki yazımızı sunacağız.
Başlayalım; öncelikle neden gerçek vuruş değeri dediğim ile başlayayım. Oyunda C tuşuna basarak gördüğümüz paneldeki Saldırı Hasarı zaten son derece gerçek vuruş değerimizdir. Ancak bu değer yarı insanlara karşı güç, ortalama hasar, biyolog görevleri gibi birçok etmen ile yükselmekte veya alçalmaktadır. Ancak bu sayım nasıl yapılır? %100 yarıinsanlara karşı güç ve -%20 ortalama hasar düz vuruş hasarımızı %80 mi arttırır yoksa %60 mı ya da başka bir değerde mi?
Öncelikle bunun hesaplama yönteminin büyü hızı veya kritik vuruş kadar karışık bir formülü olmadığını söyleyelim ve verelim;
metin2 bedensel savaşçı düz vuruş
Dgerçek = Dsaldırı x Defsun x Dbiyolog x Dortalama
Yazan değerlerin anlamını kısaca açıklarsak;
Dgerçek: Hangi efsun için hesap yapıyorsak o efsundan etkilenen karakter/yaratığın alacağı hasardır.
Dsaldırı: C tuşuna basıldığında yazan değerdir. (e – E şeklinde)
Defsun: Üzerimizdeki etkin efsun miktarıdır.
Dbiyolog: Biyolog görevinden gelen düz vuruş arttırma miktardır. (Yoksa 1 kabul edilir.)
Dortalama: Silah veya nesnelerden gelen ortalama hasar değeridir. (Yoksa biyologla aynı şekilde 1 kabul edilir.)

Örnekten önce sayım ile ilgili önemli bir noktayı daha paylaşayım; %90 yarı insanlara karşı güç efsunu olan bir karakter çarma işlemine bunu 90 olarak mı ekleyecek? Tabi ki hayır, bu durumda sadece %90 yarı insanla bu değer 90 kat büyürdü ki bu durumda metin2sozluk hatalı olurdu.
Çarpma işlemine girecek efsun değeri Defsun = 1 + (Efsun / 100) şeklinde hesaplanır.
Aynı şekilde silahtaki ortalama hasar Dortalama = 1 + (Ortalama / 100) yöntemiyle bulunur.
Bu bilgiden sonra kafalarda herhangi bir soru kalmaması için bir de örnek yapmaya hazırız.
Bir karakterimiz var düz vuruş hasarı 900 – 1200, üzerinde %75 yarıinsan, %51 ortalama hasarı var, ancak biyolog görevleri serverda yokmuş. Bu karakter için efsunların da katıldığı düz vuruş değerini hesaplayalım;
Dgerçek = (e , E)
Dgerçek = Ds x De x Db x Do , Ds x De x Db x Do

Dgerçek =
e = 900 x [1+(75/100)] x (1+0) x [1+(51/100)]
E = 1200 x [1+(75/100)] x (1+0) x [1+(51/100)]

Dgerçek = (2378 , 3171) olarak bulunur.
Yani karakter ekranında 900-1200 yazan saldırı değerimiz aslında sunucu tarafından 2378-3171 kabul edilir. Bu değer tabi ki rakibe vuracağımız zarar değildir, rakibin hem elimizdeki silaha karşı savunması hem de toplam savunmasından dolayı belli bir miktarda düşüşe uğrar ancak bu 2. aşamada gerçekleşir.
Defsun değeri; şeytanlara, ölümsüzlere, hayvanlara, mistiklere, orklara ve yarı insanlara karşı güç değerlerinden herhangi birisi olabilir, bu vurduğumuz rakibin türüne bağlıdır. Örneğin 1e1 dövüşlerde yarı insan değeri ile sayım yapılırken, buz zindanındaki setaoular için şeytanlara karşı güç efsunu dikkata alınarak ile hesap yapılır.

Savaşçı mı, Ninja mı?

Merhabalar, bu yazıda, metin2 oyununda ninja karakterinin mi yoksa savaşçı karakterinin mi daha üstün olduğunu ve hangi konuda hangi karakterin daha üstün olduğunu tartışacağız.
Ninjanın genel özellikleri açısından, ninja oynamayı bilmem gerekir. Ninja ile başarılı olmak tam bir beceri işidir. (hele de okçuysanız.) Becerikli bir ninja oyuncu, oyundaki tüm karakterlere baskın hale gelebilir. Tabiki bunun için ninjayı çok iyi oynamalısınız. Özellikle okçu ninjanın kaçamak oynaması buna en büyük örneklerden. Yada bıçakçı ninjanın, birkaç skill ile savaşçıyı 3 sn’de yere serebileceği gerçeği.
Savaşçı ise daha çok oynarken stratejik davranmaya gerek duymayan bir karakter, yeni başlayanların bu karakteri kullanmasının en büyük sebebi budur, aşırı bir beceri gerektirmez. Yanlızca konsantre olmak, karşınızdaki ninjayı alt edebilir, tabiki karşınızda ninjayı iyi kullanan bir oyuncu yoksa…
Gelelim kasarken, exp kazanırken, hangisi daha iyi ve rahat? Bu sorunun cevabı sanıyorum açık. Savaşçı karakteri, daha yavaş ve ne yapacağı önceden belirlenmiş moblara karşı tam bir üstünlük sağlar.
Ninja kasarken nekadar rahatsız olduğunuzu hiç hissetmediniz mi? Ninjanın farklı bir mekaniği var, savaşçının farklı. Savaşçı anlık olarak saldırı açısını değiştirebiliyor. Ninjada bu söz konusu değil, helede saldırı hızı açısından yükseltmediğiniz bir ninjanız varsa kasmak tam bir eziyet olur.
Peki ninja ile savaşçı karşılaşmasında kim kazanır? Bu soru metin2nin adil dağıtılmış güç dengesi dikkate alındığında çok zor cevaplanır. Birçok değişken bulunmakta. Ninja iyi oynuyorsa kazanır. Savaşçı konsantre olursa kazanır.

Bu Konuyu Yorumda Tartışabilirsiniz. Tesekkür ederiz. Enta Bilisim Blogger.

Metin2 Gerçek HP Üretimi(Yüklemesi) Nasıl Hesaplanır?

Metin2 ve oyun gerçekleri hakkında hiçbir forumda veya blogda söz edilmemiş bir konuya daha açıklık getiriyoruz. HP Üretimi… Aslında adından işlevi apaçık şekilde anlaşılıyor; HP üretmemize, yani bir şekilde potsuz şekilde canımızın dolmasına yarıyor işte.
Ama hangi durumlarda ve ne kadar işe yarar? HP üretimi potla dolan cana etki eder mi? Üzerimizde +%100 HP üretimi varken normaldekinden 2 kat daha hızlı mı canımız dolar. Eminim bu sorular her metin2 oyunucusunun aklına gelmiştir ancak hiçbir yerden doyurucu bir yanıt alamamıştır.
Kısa ve googledan ziyaretçi çekmesi için kendi kendime sorular sorduğum giriş kısmından sonra asıl kısma geçelim.

İlk olarak sitemizde halihazırda bulunanHP Üretimi Ne İşe Yarar başlıklı yazımızdan bir alıntı ile başlayalım.
“…Hp Üretimi, Oyuncunun HP değeri yüklemesini hızlandırır.
Bu sayede savaşlar ve kasma sırasında daha az Kırmızı İksir harcarsınız ve bekleme sürenizi aza indirirsiniz…”
Etki aslında tam olarak bu şekilde çalışmaktadır. Bu alıntı sayesinde sözel kısımdan sayısal kısma doğrudan geçiş yapabiliriz.
Burada karşımıza çıkacak ilk kavram (elbette benim uydurduğum) “Öntanımlı HP Üretim Değeri” ki yeri geldikçe sunum içerisinde karşımıza “ÖHÜD” ve “%ÖHÜD” şeklinde çıkacaktır.
Öntanımlı HP Üretim Değeri‘nin hesaplanmasında efsunlar dikkate alınmaz, değere etki eden değişkenler ise MaxHP’niz ve karakterizin hareketli olup-olmama durumudur.

Eğer karakterimiz hareket halinde ise ÖHÜD‘ümüz;

[(MaxHP x 0.01) + 15]


Yok eğer karakterimiz duruyor ise ÖHÜD‘ümüz;

[(MaxHP x 0.05) + 15]

şeklinde hesaplanır.

Bu değer önceden de söylediğim gibi efsunlardan etkilenmez ve efsunlar olmadan da temel bir HP üretimi değerimizin olmasını sağlar. Örnek teşkil etmesi için genelde 15k civarı HP’li karakterlere sahip olduğumuz pvplerdeki ÖHÜD ve %ÖHÜD’ümüzü sayalım.
Hareketliyken : [(MaxHP x 0.01) + 15] -> [(15.103 x 10-2) + 15] = 165
     Beklerken : [(MaxHP x 0.05) + 15] -> [(15.103 x 5.10-2) + 15] = 765
Burdan elde ettiğimiz rakamların HP’mizin yüzde olarak değerini bulursak da ÖHÜDyardımı ile %ÖHÜD‘ümüzü bulacağız. Böylece ikinci kısma geçebileceğiz. (Denklemi ben uydurdum, bildiğimiz içler dışlar çarpımından geliyor, başka bir şekilde de hesaplamak mümkün.)

%ÖHÜD = [(ÖHÜD * 100) / MaxHP]


Hareketliyken : %ÖHÜD = [(165 * 100) / 15.103] = +%1,1
     Beklerken : %ÖHÜD = [(765 * 100) / 15.103] = +%5,1

Altın yıldızlı noktaya eriştik. Bundan sonraki işimiz karakterimizin üzerindeki HP üretimi efsunu ile alakalı. Kolyemizde ve kaskımızda efsun olarak ve bunun yanında bazı nesnelerde(beyaz altın küpe, kristal bilezik, mor yakut kolye) kendi özelliği olarak HP üretimi bulunabilir. Bu efsunlar yardımı ile hp yüklememiz şu şekilde hesaplanır.

%GEHÜD = %ÖHÜD * %(Efsunhp üretimi+100)


Vee yeni terimlerin doğuşu;
%GEHÜD : GErçek Hp Üretim Değeri Yüzdesi
  GEHÜD : GErçek Hp Üretim Değeri
%56 HP üretimli kolyemizi taktığımızda gerçekleşen HP üretimi şu şekilde olacaktır.
Hareketliyken : %GEHÜD = %1,1 * %(56 + 100) -> %GEHÜD = %1,716
     Beklerken : %GEHÜD = %5,1 * %(56 + 100) -> %GEHÜD = %7,956

Son aşamaya eriştik ki bundan sonrasını her ilkokul mezunu öğrenci yapabilir.%GEHÜD‘den HP değerimiz yardımı ile GEHÜD‘ümüzü hesaplayacağız.

GEHÜD = [(Max HP * %GEHÜD) / 100]


Örneğimizden devam edersek canımızı başta 15k olarak atamıştık. Son aşamayı da bu kabule göre tamamlayacağız.

Hareketliyken : GEHÜD = [(15.103 * %1,716) / 100] = 257,4
     Beklerken : GEHÜD = [(15.103 * %7,956) / 100] = 1.193,4

Yani üzerimizde %56HP üretimi ve 15k HP varken hareket halinde yaklaşık 257±50, duruyorken ise 1193±100 HP üretiyor olacağız.
Bu yazı sırasında olabildiğince oyuna girerek yazdıklarımı denetlemeye çalıştım ve hesaplarıma yakın değerlerde HP üretimi elde ettim. Dünya üzerinde bu işe kafa yoran başka biri var mıdır bilmem ama bundan daha yakın bir sonuç elde edebileceğiniz başka bir hesap yöntemi bulabileceğinizi düşünmüyorum. Eğer yazıyı buraya kadar satır atlayıp-zıplamadan okuduysanız yazıyı ne kadar anlaşılır bulduğunuz konusunda yorum bırakırsanız çok sevinirim.

Şimşeğe ve Rüzgara Karşı Dayanıklılık Ne İşe Yarar?

Site olarak Ekim 2010′den beri ziyaretçilere açığız ve bu uzun zaman boyunca birçok hata yaptık. Şüphesiz bunların başında Eylül 2012′ye kadar Ateşe-Şimşeğe-Rüzgara Karşı Dayanıklılık efsunlarını kılavuzlarımızda bulundurmak geliyordu ve bu hatamızı açık yüreklilikle belirterek tüm oyunculara bu efsunların gerçekte hiçbir işleve sahip olmadığını, getirilmesinin de oyunculara hiçbir kar/zarar sağlamayacağını söyledik.
Ne var ki; başta forum sitelerinin oluşturduğu büyük bilgi kirliliğinden dolayı 1 senedir bu efsunların işlevisizliğine ziyaretçilerimizi İNANDIRAMIYORUZ! Çeşitli kaynaklardan, resmi wiki sitesinden, diğer ülke serverlarının sitelerinden onlarca kaynak sunduk ancak kazandığı her 1e1 dövüşü şimşeğe/rüzgara karşı dayanıklılık sayesinde kazandığını sanan bazı oyuncuların oluşturduğu gereksiz referans diğer oyuncularda da içten içe bir şüphe uyandırdı. Bu durum da bizim geçerliliğimizin ve inandırıcılığımızın sarsılmasına neden oldu.
Bizim bu bilgiyi doğrulama isteğimiz ve gelen çeşitli öneriler/yorumlar uyarınca en kısa şekliyle Ateşe Karşı Dayanıklılık efsununun işlevsizliğini kanıtlamıştık. Ancak iş Şimşeğe ve Rüzgara Karşı Dayanıklılık efsunlarına gelince; oynadığımız serverdaki Kritik/Delici şansı ve Şimşeğe/Rüzgara karşı dayanıklılık efsunlarının değerinin düşük olması ve bundan doğan videodaki nihai sonucun görülememesi durumundan dolayı bu kısmı düzenledikten sonra yayınlamamaya karar vermiştik. Bugün; daha iyi koşullarda yapılmış bir deneme ile bu efsunların işlevsizliği daha açık ve kısa bir video ile kanıtlamış bulunuyoruz.
Deneme yaptığımız server dosyaları ile ilgili: Nisan 2012 resmi gameforge serverlarından çalınmış dosyalardır.
NOT: Bu adresten okuyabileceğiniz 31 Ocak tarihli duyuruda; beta servera yeni silah dönüşümleri, en yüksek seviyenin 105 olarak ayarlanması, yeni harita ve metinler ekleneceği ve bunun yanında “Ateşe Dayanıklılık, Rüzgara Dayanıklılık ve Şimşeğe Dayanıklılık bonusları yaratıklara eklendi.” kısmından anlaşıldığı kadarıyla bu haritalara eklenen yaratıklara karşı savunma efsunu olarak söz konusu efsunların değerlendirileceği anlamı çıkarılmıştır.
Bugün 31 Ocak tarihli bu yazıda yer alan yeniliklerin birçoğunun TR’ye de uygulandığını biliyoruz. Ancak Türkçe resmi wiki’de hala Ateşe-Şimşeğe-Rüzgara Karşı Dayanıklılık efsunları işlevsiz olarak nitelendirildiği için biz de bu şekilde kabul ediyoruz.(Almanca’da ise belli yaratıklara karşı savunmamızı arttıracağı yazmaktadır.)
Kesin olan şey ise şu; SÖZ KONUSU EFSUNLAR 1e1 DÖVÜŞLERDE HİÇBİR İŞE YARAMAZ, GETİRİLMESİ OYUNCUYA HİÇBİR ŞEY KAZANDIRMAZ.

Vs’de Şaman için Ejder Gücü mü İyileştirme mi?

Genel olarak sık sorulan bir karakter geliştirme sorusu olduğu için ve uzun zamandır blog’da yazı yazmadığımız için küçük bir yorum halinde bu duruma açıklık getirmek istedik.
Öncekle burada benim bu soruya vereceğim cevap karakteri kullanımınıza göre değişebilir

Bildiğiniz gibi şamanların her karakterin olduğu gibi 2 skill serisi seçeneği var. Ejderha Gücü skilleri her zaman için kutsama özellikleri ile ön plana çıkmaktadır. İyileştirme ise HP yüklenme hızı ve atak skilleri ile daha çok kendine özgü bir skill serisidir.
Ejderha gücünde en önemli atak skillerinden birisi hem toplu saldırı özelliği hem de yüksek damage’i ile Ejderha kükremesidir. Bu skillin tek yakın saldırı skillidir. Bunun yanında yüklenme hızları diğer skillere oranla hızlı olan 2 tane daha saldırı skilli vardır.Ejderha Atışı ve Uçan Tılsım, Ejderha atışı nekadar yakın saldırı olarak da sayılabilse de nispeten uzaktaki hedefleri yakalayabildiği için uzak demekte fayda var. Bu durumda uzak karakter oyuncusu isenin ve mause kontrolünüz iyiyse saldırı açılarını iyi ayarlıyorsanız. Ejderha gücü şaman size göre.
İyileştirme şaman’da durumlar biraz değişik aslına bakılırsa, çoklu saldırı (vurucu) olarak Şimşek Çağırma skilli var. Eşit şartlarda bu skill Ejderha kükremesinden daha az damage veriyor. Şimşek Atma, ejder gücündeki Uçan tılsıma benzetilebilir ve eşit şartlarda daha fazla vurur ayrıca Uçan tılsım gibi çoklu saldırı sağlar. Buff sağlayan skilleri ise İyileştirme ve Yüksek Saldırı. Birisi HP yüklerken diğeri saldırı değerini arttırır. Özellikle saldırı değeri arttıran skillimiz Yüksek Saldırı İyileştirmeci şaman’ın saldırı açısından ejderha gücüne göre öne çıkıyor gibi görünüyor. Fakat verdiği saldırı değeri gerçekten düşük, Hava Kılıcı ile kıyaslanamayacak kadar…
Ejderha gücünün hızlı yüklenen 2 uzak saldırı skili olması, bir de vurucu hamle skili yani Ejderha kükremesi olması savaş sırasında atraksiyon bakımından İyileştirme’ye göre daha iyi olduğunu düşünüyorum. Bunun yanında yansıtma kritik gibi kutsama büyüleri ile de kendi gücünü arttırarak diğer karakterlere baskınlığını ortaya koyduğunu düşünüyorum.
Ejderha gücünün seçilmesi saydığım etkenlere göre daha mantıklı geliyor.
Ayrıca Şaman Klavuzlarımızı da okumanızı öneririz.

Savaşçı mı, Sura mı?

Hep şahit olduğum ve cevabını çoğu kişinin sadece gözlemlerine dayanarak böğürürcesine “Suraaaa” demesi ile bilmeyen arkadaşlara kendimi açıklamaya mecbur hissettiğim geyiktir şu savaşçı mı sura mı geyiği.
Tabi burdaki suradan kasıt karabüyü sura, savaşçıdan kasıt bedensel savaşçıdır. PvP serverlerde karabüyülerin avantajı adından da anlaşılabileceği gibi skillerinin büyülü saldırı olarak gelmesi ki bu sadece 3 sınıfa özgüdür. Yani suranın skillerini kılıç savunması ile şamanın skillerini de yelpaze ve çan savunması ile azaltamayız.
Bu noktadan doğan karabüyü suranın birinci avantajı;ona karşı yapılabilecek en yüksek savunmadır. Büyü savunması maksimum %15 kask, %15 bilezik ve %20 zırhta olur fakat kılıç savunması %15 zırh, %15 kolye, %15 küpe ve %15 ayakkabıda olmak üzere kalkanlarla beraber en yüksek sura savunmamız %70, savaşçı savunmamız ise %80′dir. Bu %10luk fark karabüyü suranın birinci avantajıdır.
Gelelim ikinci avantaja. “Yaşam Enerjisi” ve “Çeviklik” statüleri bedenselimizin kılıç ile vurduğu hasarı azaltır ve karabüyü sura tarafından mutlaka 90 yapılır fakat büyülü savunması değeri “Zeka” statüsünden arttırılır fakat hiçbir bedensel zekasını 90 yapmaz. İkinci ve büyük bir avantaj buydu karabüyümüz için.
Fakat hemen karar vermeyin. Statüler suralardan yana olabilir fakat efsunlar savaşçıdan yana. Bu oyundaki en adaletsiz efsun olan “Delici Vuruş” bedenselin biricik silahıdır. Ama çoğu bedensel silahına delici getirmektense kritik vuruş efsunu ekliyor aynı şekilde taşı da. Evet metin keserken kritik daha iyi olabilir fakat karabüyüyü yenmek isteyen bir bedensel için kritikten çok delici vuruş gereklidir.
İşte bir savaşçı ve sura karşılaşması:
Savaşçı : Bedensel
Sura : Karabüyü
Seviye : +98
İtemler : En iyisinden +9
Efsun : 15 savunma ve yarıinsan, 3-4k hp, 12 statü
Efsunları : En güzelinden
Bu düellonun sonucunu 3-4 şey değiştirebilir.

1. Zehirleme (Savaşçı)
Düellonun başında gelecek bir zehirleme bizim vurduğumuz zararlara ek olarak suramıza eziyet edecektir.
2. Sersemletme (Savaşçı)
Şüphesiz doğru zamanda gelen sersemletme düellonun gidişatını değiştirir. Örneğin karanlık küre atarken suranın sersemlemesi düellonun sonucunu doğrudan etkiler.
3. Delici Vuruş Faktörü (Savaşçı)
Bir bedenselin sahip olacağı en yüksek delici vuruş miktarı %85′tir! Evet kendi seviyenizdeki bir suraya düz vuruşla 1k belki daha az vururken delici vuruş ile 3k’lara çok rahat yükselirsiniz ve bunu kritik vuruş yapamaz. %20 kolye, %15 silah, %15 silahtaki taş, %15 bilezik ve her serverde bulunan delici isabet nesnesi (%20) ile %85 delici vuruş sanşı ile sadece düz vuruşlar ile surayı yenmek mümkün olabilir.
4. Kritik Vuruş (Sura)
Fakat tabi suranın skillerine gelen kritikler göz ardı edilmemelidir. Karanlık küreye gelen bir kritik vsnin tahmininizden çok daha kısa sürmesine neden olabilir.
Bütün bunlara ek olarak savaşçılar daha iyi kasarlar, boss, slot, metin keserek suralardan daha çabuk item yaparlar. İtemleri satıcıda ve kasması kolay olan serverlerde suralar erken güçlenir fakat kasmalı ve zor itemli serverlerde suralar fazla tutunamazlar ve kendilerine bir savaşçı açıp o çarla item ve para kasarlar.
İşte Böyle, sizde yorumlarınız ile düşüncelerinizi belirtebilirsiniz.